Mamy prawie 90 km ścieżek rowerowych, a będzie ich więcej

W tym roku Miejski Zarząd Dróg planuje budowę kolejnych kilometrów dróg dla cyklistów. Powstać ma około 7 km nowych tras, na które w budżecie miasta zarezerwowano około 17 milionów zł.

MZD w Opolu szuka aktualnie wykonawcy dwóch odcinków na bliskim Zaodrzu. Pierwszy będzie znajdował się w ciągu ulicy Spychalskiego – rozpoczynał przy zjeździe z mostu nad Kanałem Ulgi i kończył na wysokości buspasa. Aktualnie jest tam chodnik, więc będzie on rozebrany i zastąpiony ścieżką pieszo-rowerową z masy asfaltowej.  Drugi nowy odcinek będzie biegł w rejonie skrzyżowania z ul. Bończyka przy Moście Piastowskim. W tym przypadku chodzi o połączenie istniejących tras.

To nie koniec planów. W tym roku ma powstać w Opolu między innymi ścieżka wzdłuż ul. Frankiewicza (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Przeskok aż do okolicy przejazdu kolejowego). Poza tym wzdłuż ul. Pużaka (od ul. Sosnkowskiego do skrzyżowania z ul. Tarnopolską). Kolejna nowa droga dla rowerzystów pojawi się też przy Al. Witosa (od ul. Częstochowskiej do ul. Wygonowej) oraz wzdłuż ul Krapkowickiej (od ul. Bolkowskiej aż do istniejącej ścieżki od ronda przy Politechnice Opolskiej).

O trasę rowerową wzbogacony będzie też odcinek wzdłuż obwodnicy północnej (od istniejącej drogi transportu rolnego do ścieżki przy ul. Częstochowskiej) oraz fragment ul. Wrocławskiej (od skrzyżowania z ul. Wspólną do istniejącej ścieżki przy Centrum Wystawienniczo-Kongresowym).

W Opolu w 2019 roku wybudowano kilometry ścieżek dla cyklistów

Są dedykowane wyłącznie rowerzystom bądź połączone z ciągami dla pieszych. Najnowszą jest ta wiodąca wzdłuż Odry od ul. św. Jacka do zapory na Młynówce. Poza tym mieszkańcy korzystają już ze ścieżki wzdłuż ul. Ozimskiej (od pływalni Akwarium do skrzyżowania z ul. Plebiscytową oraz pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Głogowską i Tysiąclecia).

Inne powstały wzdłuż ul. Budowlanych (pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Składową i ul. Usługową), wzdłuż ul. Nysy Łużyckiej (od wiaduktu nad ul. Bończyka do skrzyżowania z ul. Wrocławską) oraz połączenia pomiędzy ul. Wrocławską, a pl. Kazimierza.

Co więcej remont ul. Niemodlińskiej i ul. Oleskiej zakładał wzbogacenie ich o trasy rowerowe. W efekcie pierwsza prowadzi do pętli na Dambonia za jednostkę wojskową, a druga od Solarisa do skrzyżowania z ul. Bataliów Chłopskich i od stadionu Odry Opole do ul. Okulickiego.

Najnowsze artykuły