Nieuczciwi sprzedawcy nie mogą czuć się bezpieczni

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał kolejne spółki organizujące nieuczciwe „pokazy”, a Miejski Rzecznik Konsumentów w Opolu odzyskał blisko 70 tysięcy złotych.

Dwie firmy wmawiały Konsumentom, że nie mają prawa odstąpić od zawartych umów. Z tego typu nieuczciwymi praktykami zetknęli się również opolscy seniorzy, którzy uczestniczyli w takich pokazach.

W biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów tylko w ciągu ostatnich kilku tygodni udało się skutecznie pomóc seniorom zrezygnować z umów zawartych podczas „pokazów” na łączną kwotę 67.774,68 złotych.

– Jeżeli zawarli Państwo taką umowę i chcą zrezygnować z dokonanego zakupu zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem. Bez względu na to co wmawiają wam nieuczciwi sprzedawcy skutecznie pomożemy w tego typu sprawach – obiecuje Miejski Rzecznik Konsumentów Marek Trejda.

Pamiętajmy, że zgodnie z ustawą o prawach konsumenta od umowy sprzedaży zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa można bez podawania przyczyny odstąpić w terminie 14 dni.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów znajduje się w budynku Instytutu Śląskiego, ul. Piastowska 17, pok. 609; tel.  77 4438735; email: mrk@um.opole.pl

Dariusz Król

Znawca futbolu, pomysłodawca i były redaktor naczelny ogólnopolskiego tygodnika „Tylko piłka”. W przeszłości także dziennikarz tygodnika i dziennika Gazeta Opolska (m.in. kierownik działu sportowego). Obecnie redaktor magazynu „Opole i kropka” i Czasu na Opole, w których zajmuje się głównie tematami z życia miasta, historią i sportem.

Najnowsze artykuły