Prezydent Opola w TOP 10!
Prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski jest jednym z najaktywniejszych w sieci włodarzy polskich miast. W zestawieniu przygotowanym przez opiniotwórczy Portal Samorządowy jego profile znalazły się w TOP 10 najlepiej prowadzonych w Polsce kanałów informacyjnych w mediach społecznościowych.
Portal Samorządowy zbadał kanały w mediach społecznościowych 60 prezydentów dużych i średnich miast (w tym wszystkich wojewódzkich). Sprawdzano aktywność zarówno na Facebooku, jak i na platformie Twitter. Z zestawiania wynika, że najbardziej aktywnym jest prezydent stolicy Rafał Trzaskowski. W pierwszej dziesiątce znaleźli się również prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, czy prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. Portal wskazuje, że popularność w sieci nie jest wprost uzależniona od faktu, czy dana osoba jest prezydentem miasta będącego stolicą regionu ani od wielkości miejscowości, którą zarządza. Badano tu jakość komunikacji ze społeczeństwem i sprawność poruszania się w sieci. Dla przykładu wysoko w zestawieniu jest też prezydent Starachowic Marek Materek oraz prezydent Leszna Łukasz Borowiak.
Dla prezydenta Opola profile w mediach społecznościowych to sposób na kontakt i dyskusję z mieszkańcami. Zamieszcza w nich informacje dotyczące miasta i jego rozwoju. Pyta mieszkańców o opinie. Tradycyjnie we wtorki o godzinie 18.00 opolanie mają okazję rozmowy z prezydentem podczas transmisji live. Ten sposób komunikowania się, zwłaszcza w dobie pandemii, cieszy się coraz większą popularnością. Profil Arkadiusza Wiśniewskiego lubi lub obserwuje 35 % mieszkańców miasta.
– Bardzo Wam dziękuję, że tak chętnie tu zaglądacie. Staram się (wraz ze współpracownikami) dostarczać Wam codziennie ciekawe newsy i zdjęcia. Dziękuję za to, że je czytacie i udostępniacie, a przede wszystkim za komentarze i rozmowy, które tu prowadzimy. Są one często inspiracją do nowych pomysłów i inicjatyw. Zdarza się, że pomagają też rozwiązać ważne problemy – dziękował Arkadiusz Wiśniewski na swoim Facebooku.
Portale społecznościowe, jak Facebook i Twitter – tak zwane nowe media, to obecnie standardowy i bardzo popularny sposób komunikowania się między ludźmi. Stanowią jedną z podstawowych platform komunikowania się przedstawicieli władz i rządów ze społeczeństwem na całym świecie. Jak zauważa Portal Samorządowy: „Służą nie tylko do promocji poglądów czy programów przed wyborami, ale i do interakcji z wyborcami lub mieszkańcami już w trakcie kadencji.”