Teleporady w opolskich przychodniach. Żeby było bezpieczniej

Sytuacja związana z rozwijającym się koronawirusem zmusiła opolskie przychodnie Podstawowej Opieki Zdrowotnej do wprowadzenia zmian mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów i pracowników. Jak wypadają one w praktyce?

– Wszyscy pacjenci wchodzą pojedynczo do stanowiska, gdzie wykonywany jest pomiar temperatury i przeprowadzany jest wywiad epidemiologiczny dotyczący nie tylko osoby, która się zgłasza, ale także osób z ich otoczenia. Następnie już z wypełnioną ankietą zgłaszający się kierowani są do poradni, w której mają zgłosić się do lekarza po wcześniejszej konsultacji telefonicznej – mówi Anna Doszczątek, pielęgniarka koordynująco-nadzorująca w przychodni Centrum.

– Pacjenci korzystają z teleporad, w godzinach 8:00-18:00, a w placówkach POZ pojawiają się tylko Ci, którzy po decyzji lekarza są zapraszani na konsultacje. Przychodnie same dzwonią do pacjentów, głównie podając kody do wystawionych recept oraz zwolnień lekarskich wystawianych elektronicznie. Sami dzwoniący głównie chcą się umówić na wizytę. Pamiętajmy o tym, że nie wszyscy chorujemy na koronawirusa, mamy też ludzi z innymi schorzeniami, na które trzeba bardzo uważać żeby nie przeoczyć czegoś innego – zaznacza Anna Doszczątek.

Numery do opolskich przychodni:

  • SP ZOZ “Centrum” przy ul. Kościuszki 2 oraz przy ul. Katowickiej 61-63 (Przychodnia Studencka), tel. 77 40 20 308, 77 40 20 317,
  • SP ZOZ “Śródmieście” przy ul. Waryńskiego 30, tel. 77 44 12 070  lub 77 44 12 071,
  • SP ZOZ “Zaodrze” przy ul. Licealnej 18, tel. 077 47 44 692.

 

Najnowsze artykuły