61. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki okazał się hitem
Opolski Festiwal odbył się w tym roku pod hasłem „Znowu łączy”. Badania firmy Nielsen pokazały, że faktycznie połączył widzów. Zarówno w Amfiteatrze, jak i przed telewizorami.
Z oglądalnością Festiwalu w poprzednich latach bywało różnie. W zeszłym roku w szczytowym momencie KFPP przed telewizorami śledziło 1,87 mln widzów. Podobnie w 2022 roku. Najgorzej było w 2021 gdy opolski Festiwal śledziło 1,4 mln widzów. Takie wyniki to już przeszłość, a tegoroczny Festiwal zdeklasował poprzednie.
Jak podaje Nielsen w momencie najwyższej oglądalności aż 2,6 miliona widzów śledziło transmisję z Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki. Pik nastąpił w podczas występu Bovskiej w trakcie koncertu „Zakochani są wśród nas, czyli piosenki Janusza Kondratowicza”. Sam koncert okazała się największym hitem Festiwalu. Obejrzało go ponad 2,3 miliona widzów, z udziałami na poziomie 20,1 procent. Prawie 2,2 miliona widzów TVP1 i TVP Polonia obejrzało sobotnie „Superjedynki”, „Kabateron” w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności śledziło 2,4 miliona widzów.
To wszystko sprawia, że Festiwal był prawdziwym hitem. W TOP10 programów minionego weekendu aż pięć to festiwalowe koncerty.