Będziemy mieli nowe autobusy elektryczne

Pod koniec ubiegłego roku ogłoszony został przetarg na dostawę 5 fabrycznie nowych elektrycznych autobusów miejskich niskopodłogowych klasy MAXI (12-metrowych). Zakupione autobusy będą wykorzystywane przede wszystkim do obsługi linii nr 25.

W zakresie jest również dostawa i montaż infrastruktury ładowania. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu „Elektromobilne Opole”. Termin składania ofert: 26.01.2021 r.

Projekt przewiduje dostawę i montaż/uruchomienie trzech fabrycznie nowych stacji ładowania zajezdniowego, każda o mocy min. 2×60 kW i każda posiadająca dwa niezależne wyjścia do ładowania. Zbudowane są w sposób, który umożliwia  ładowanie zwiększoną mocą do 120 kW w przypadku podłączenia jednego autobusu. Ładowarki muszą być jednego typu, co oznacza, że są identyczne, w szczególności pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, kompletacji i wyposażenia.

Zapewniona też będzie dostawa i montaż/uruchomienie jednej kompletnej fabrycznie nowej stacji szybkiego ładowania zintegrowanej z masztem wyposażonym w pantograf „odwrócony” (opuszczany „góra-dół” umożliwiający ładowanie z mocą do 300 kW) oraz z możliwością ładowania plug-in (ładowanie z mocą do 200 kW) na przystanku autobusowym Prószkowska-Politechnika-Pętla. Zakupione autobusy będą wykorzystywane przede wszystkim do obsługi linii nr 25.

Opole na tę inwestycję otrzymało dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w wysokości 13 924 796,73 PLN.

Dariusz Król

Znawca futbolu, pomysłodawca i były redaktor naczelny ogólnopolskiego tygodnika „Tylko piłka”. W przeszłości także dziennikarz tygodnika i dziennika Gazeta Opolska (m.in. kierownik działu sportowego). Obecnie redaktor magazynu „Opole i kropka” i Czasu na Opole, w których zajmuje się głównie tematami z życia miasta, historią i sportem.

Najnowsze artykuły