Dobry Start. Zostały tylko dwa tygodnie na złożenie wniosku
Do 30 listopada należy składać elektroniczne wnioski o wyprawkę szkolną, która przysługuje uczniom od 7. do 20. roku życia oraz osobom uczącym w wieku do 24 lat z orzeczeniem o niepełnosprawności. Wsparcie finansowe nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach ani na studentów.
– Tegoroczna edycja programu Dobry Start kończy się 30 listopada. Kto nie zdąży złożyć elektronicznego wniosku o wyprawkę szkolną, temu pieniądze przepadną – podkreśla rzecznik opolskiego oddziału ZUS, Sebastian Szczurek.
O jednorazową wypłatę 300 zł na każde uczące się dziecko rodzice mogli wnioskować od początku lipca tego roku. Do końca października ZUS w województwie opolskim przyjął prawie 74 tys. wniosków o wyprawkę szkolną. Kwota wypłaconych świadczeń rodzicom z Opolszczyzny przekroczyła 31 mln zł.
Ostateczny termin na zgłoszenie do programu i szansa na wypłatę pieniędzy mija za niecałe dwa tygodnie. Przyznanie wsparcia w postaci wyprawki szkolnej nie zależy od dochodów uzyskiwanych
w rodzinie. Pieniądze można przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych i innych placówkach edukacyjnych.
Najprostszym i najszybszym sposobem złożenia wniosku o świadczenie dobry start jest aplikacja mZUS, którą można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store. Aby aktywować aplikację mobilną ZUS, należy połączyć ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Rodzice, którzy nie mają konta na PUE ZUS, mogą złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Na PUE ZUS jest specjalny kreator wniosków o świadczenie 300+, który prowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. Istotnym elementem wniosku jest wskazanie przez rodzica poprawnego numeru rachunku bankowego. Należy również wskazać adres mailowy oraz numer telefonu – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
Zawiadomienia dotyczące wyprawki szkolnej ZUS wysyła na profil osoby wnioskującej na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.