MZK Opole w czołówce najlepszych przewoźników w kraju!

Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu uplasował się na drugim miejscu ogólnopolskiego rankingu najlepszych przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, który corocznie przygotowuje Dziennik Gazeta Prawna!

– To duże wyróżnienie. Szczególnie, że w zestawieniu po raz drugi z rzędu zajęliśmy miejsce w ścisłej czołówce, albowiem w minionym roku przypadła nam trzecia lokata. To kolejne prestiżowe wyróżnienie po otrzymanej w tym roku Opolskiej Nagrodzie Jakości – zauważa Ewelina Laxy, specjalista ds. kontaktu z mediami w opolskim przedsiębiorstwie.

W zestawieniu Strefy Gospodarki GDP znalazło się kilkadziesiąt spółek krajowych, świadczących usługi przewozowe. Naszą wyprzedziły tylko (ex aequo) warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Tychach.

Autorzy rankingu w uzasadnieniu swojej decyzji zwrócili uwagę m.in. na wiek taboru, wszak nasze autobusy mają średnio niespełna pięć lat. Cały tabor liczy z kolei 94 pojazdy, które spełniają najwyższe europejskie normy emisji spalin. Podkreślano też usprawnienie obsługi pasażerskiej oraz działania inwestycyjne i proekologiczne naszej spółki. Weryfikacji podlegały również aspekty techniczne i ekonomiczne.

– Ostatni rok pokazuje, że siła MZK Opole rośnie. Inwestujemy nie tylko w nowe pojazdy, ale także infrastrukturę w zajezdni – tłumaczy Laxy dodając, iż 2020 rok był czasem realizacji wielu nowych przedsięwzięć, które były dedykowane pasażerom.

Wylicza przy tym, iż przeprowadzona została cyfryzacja obsługi podróżnych. Wdrożono system biletów elektronicznych, w przestrzeni miasta pojawiły się biletomaty stacjonarne i mobilne, powstał sklep internetowy, wprowadzona została też Dynamiczna Informacja Pasażerska (można tam sprawdzić m.in. gdzie znajduje się najbliższy przystanek, a także kiedy odjedzie z niego autobus).

– Chcemy też coraz bardziej dbać o środowisko. Już za kilka miesięcy przyjadą do nas pierwsze autobusy elektryczne. Będą one kursować na linii 25 – podkreśla Laxy tłumacząc, iż  to działania wprowadzone w ramach projektu „Elektromobilne Opole etap 1”, a w planach jest też wprowadzenie do eksploatacji kolejnych dziewięć zeroemisyjnych pojazdów.