Oszustwo na pracownika banku
21 tysięcy złotych straciła mieszkanka Kędzierzyna-Koźla, która padła ofiarą oszustów podających się za pracowników banku.
Do 42-letniej kędzierzynianki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownicę banku. Poinformowała ją, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na jej dane osobowe, a w celu zabezpieczenia środków zgromadzonych na jej koncie musi natychmiast przelać wszystkie pieniądze na tzw. „konto techniczne”. Zanim zdążyła zweryfikować tę informację, po chwili zadzwonił do niej mężczyzna, również podający się za pracownika tego samego banku.
– Mężczyzna utwierdzał kobietę w przekonaniu, że jej pieniądze są zagrożone i szczegółowo instruował, co ma zrobić. Kobieta, działając pod presją i w stresie, najpierw wypłaciła swoje oszczędności z banku, a następnie – zgodnie z poleceniami fałszywego konsultanta – wpłaciła je do bankomatu za pomocą kodów BLIK. W ten sposób straciła łącznie 21 tysięcy złotych – informuje kom. Agnieszka Żyłka z Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu.
Policja przestrzega przed oszustami:
- pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o przelanie środków na inne konto, szczególnie na tzw. „techniczne”;
- nigdy nie podawaj danych logowania do bankowości internetowej ani kodów BLIK osobom dzwoniącym do Ciebie.
- nie działaj w pośpiechu ani pod presją – to typowa technika oszustów;
- zawsze skontaktuj się z bankiem osobiście lub przez oficjalną infolinię, aby potwierdzić, czy rozmowa była prawdziwa;
- jeśli masz wątpliwości – zadzwoń na numer alarmowy 112.
Chcesz zadbać o swoje bezpieczeństwo finansowe? Zapoznaj się z komunikatem przygotowanym przez ekspertów z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu – Bezpieczeństwo płatności.