Pociągi z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek pojadą szybciej

PKP PLK ogłosiło właśnie przetarg na przebudowę linii kolejowej łączącej Kędzierzyn – Koźle z czeską granicą. W planach jest także budowa dwóch nowych przystanków w Raciborzu, a także lepszy dostęp do połączeń ze zmodernizowanych dworców w Kędzierzynie, Raciborzu i Chałupkach.

Projekt ubiega się o dofinansowanie z europejskiego instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Kolejarze zapowiadają, że po skończeniu modernizacji ok. 54 kilometrowej linii kolejowej z Kędzierzyna – Koźla do Chałupek prędkość pociągów zwiększy ze 120 km/h do 160 km/h dla składów pasażerskich. Pociągi towarowe będą mogły poruszać się maksymalnie 120 km/h.

Przebudowane zostanie nie tylko torowisko, ale także trakcje i obiekty inżynierskie. Według zapewnień PKP PLK ma to pozwolić na przejazd cięższych i dłuższych, nawet 780 metrowych, składów. Projektowanie ma potrwać do końca 2023 roku.

To nie jedyna inwestycja kolejowe na Opolszczyźnie. Cały czas trwają prace na odcinku między Opolem Głównym a Zachodnim. Trwa przebudowa torowiska, a także obiektów nad Młynówką, Odrą i ulicą Powstańców Śląskich gdzie przebudowywany jest wiadukt (na zdjęciu). Od strony wyspy Bolko betonowane są już przyczółki, kiedy będą gotowe nastąpi rozbiórka istniejącego wiaduktu.

Po zakończonych pracach zyska nie tylko kolej ale też kierowcy. Do tej pory wiadukt był wąskim gardłem, w którym nie mogły się minąć dwa samochody. Po zakończonych pracach będzie to wreszcie możliwe. Podobnie jak ruch pieszych po obu stronach drogi. Przebudowa odcinka Opole Główne Opole Zachodnie ma potrwać do końca 2023 roku.

Najnowsze artykuły