Pół Mostu Zamkowego zniknęło znad Młynówki
Od rana firma POM Krapkowice, wykonawca remontu przeprawy, demontuje najbardziej charakterystyczne elementy przeprawy. Dźwigary będą elementem przęsła mostu.
Żółte łuki, czyli dźwigary są teraz składowane na parkingu przed Archiwum Państwowym. Wkrótce zostaną stamtąd zabrane do wytwórni konstrukcji stalowej, gdzie zostaną poddane renowacji, oczyszczone i zabezpieczone antykorozyjnie.
Całość prac jest prowadzona pod nadzorem i zgodnie z wytycznymi Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ponieważ to najstarszy tego typu most w Opolu. Co ciekawe, pierwsze wzmianki o tym moście pojawiają się już w 1240 roku. W 1864 roku w pełni drewniana konstrukcja została zastąpiona stalowo-drewnianą. Po wojnie został odbudowany z zachowaniem jego wcześniejszego kształtu, m.in. z charakterystycznymi żółtymi łukami. Po remoncie most zachowa swój kształt oraz charakterystyczny żółty kolor.