Potrzebujesz transport na szczepienie? Zadzwoń!

W Opolu cały czas działają dwa numery telefonów infolinii, pod którymi można zamówić transport na szczepienie przeciw Covid-19. Skorzystać z tego udogodnienia mogą osoby niepełnosprawne i niedołężne.

Infolinia, która działa od początku bieżącego roku, dedykowana jest przede wszystkim tym mieszkańcom Opola, którzy mają już umówione terminy szczepień i potrzebują transportu na terenie miasta. W godzinach od 8.00 do 18.00 dyżurują osoby pod dwoma numerami telefonów: 504 900 147 oraz 532 316 606, pod którymi można zamówić bezpłatny dowóz do wskazanego punktu.

Do skorzystania z transportu uprawnione są osoby niepełnosprawne, czyli posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N, a także odpowiednio I grupę z wymienionymi schorzeniami. Z transportu skorzystać mogą także osoby powyżej 70. roku życia, mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego miejscu zamieszkania punktu szczepień.

Aby usprawnić ten proces, osoby dzwoniące na infolinię proszone są o przygotowanie wcześniej podstawowych informacji, takich jak: data i godzina umówionej wizyty na szczepienie w wybranym punkcie szczepień na terenie miasta Opola. Poza tym przyjmujący zgłoszenie na transport przeprowadzi z osobą krótki wywiad w celu zweryfikowania uprawnień do korzystania z bezpłatnego przewozu do punktu szczepień.

Miasto Opole uruchomiło także adres mailowy, transportcovid@um.opole.pl, pod którym można zamawiać transport na szczepienie. Infolinia dedykowana jest też osobom, które nie potrafią umówić terminu szczepienia, bądź mają z tym inny problem. Otrzymają one informacje gdzie są zlokalizowane punkty szczepień, a jeśli będzie potrzeba to pracownicy pomogą umówić termin wizyty. Należy jednak pamiętać, że pod wskazanymi numerami telefonu nie rozwiążemy problemów, gdyż nie dyżuruje pod nimi lekarz. Wsparcie dzwoniący otrzymają tylko w procesie technicznym.

Szczepienia w domu

Można skorzystać z wyjazdowego punktu szczepień. Wystarczy wcześniej zadzwonić do swojej poradni POZ. Lekarze rodzinni lub pielęgniarki opieki długoterminowej najlepiej znają swoich pacjentów, dlatego najszybciej potwierdzą, że konkretna osoba potrzebuje szczepienia w domu, ze względów zdrowotnych. Oznacza to, że na wizytę wyjazdowego punktu szczepień nie ma rejestracji przez internet lub telefonicznie, np. przez krajową infolinię 989.

Liczy się wyłącznie bezpośredni kontakt z własną poradnią POZ lub pielęgniarką opieki długoterminowej. Jeśli pacjent lub jego opiekun skontaktują się z punktem wyjazdowym, ten skieruje takiego pacjenta lub opiekuna w pierwszej kolejności do POZ, ponieważ to właśnie lekarz POZ lub pielęgniarka opieki długoterminowej potwierdzą, że pacjent może skorzystać ze szczepienia w domu. Po tym należy skontaktować się z najbliższym wyjazdowym punktem szczepień. Ten rejestruje pacjenta na szczepienie i ustala jego termin.

Materiał promocyjny Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miasta Opola