Przypominamy o zmianach w opolskich przychodniach

Przypominamy, że sytuacja związana z koronawirusem zmieniła działalność opolskich przychodni. Mają one na celu zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów i pracowników. Jak wygląda to w praktyce?

– Wszyscy pacjenci wchodzą do przychodni pojedynczo i kierują się do stanowiska, gdzie wykonywany jest pomiar temperatury i przeprowadzany wywiad epidemiologiczny dotyczący nie tylko osoby, która się zgłasza, ale także osób z jej otoczenia. Następnie już z wypełnioną ankietą zgłaszający się kierowany jest do poradni, w której ma zgłosić się do lekarza po wcześniejszej konsultacji telefonicznej – mówi Anna Doszczątek, pielęgniarka koordynująco-nadzorująca w przychodni Centrum.

Pacjenci korzystają z teleporad, w godzinach 8:00-18:00, a w placówkach POZ pojawiają się tylko ci, którzy po decyzji lekarza są zapraszani na konsultacje. Przychodnie same dzwonią do pacjentów, głównie podając kody do wystawionych recept oraz zwolnień lekarskich wystawianych elektronicznie. Sami dzwoniący głównie chcą się umówić na wizytę.

– Pamiętajmy o tym, że nie wszyscy chorujemy na koronawirusa, mamy też ludzi z innymi schorzeniami, na które trzeba bardzo uważać żeby nie przeoczyć czegoś innego – zaznacza Anna Doszczątek.

Numery do opolskich przychodni:

  • SP ZOZ „Centrum” przy ul. Kościuszki 2 oraz przy ul. Katowickiej 61-63 (Przychodnia Studencka), tel. 77 40 20 308, 77 40 20 317,
  • SP ZOZ „Śródmieście” przy ul. Waryńskiego 30, tel. 77 44 12 070 lub 77 44 12 071,
  • SP ZOZ „Zaodrze” przy ul. Licealnej 18, tel. 77 47 44 692.

Dariusz Król

Znawca futbolu, pomysłodawca i były redaktor naczelny ogólnopolskiego tygodnika „Tylko piłka”. W przeszłości także dziennikarz tygodnika i dziennika Gazeta Opolska (m.in. kierownik działu sportowego). Obecnie redaktor magazynu „Opole i kropka” i Czasu na Opole, w których zajmuje się głównie tematami z życia miasta, historią i sportem.

Najnowsze artykuły