Więcej pasażerów w autobusach. MZK podsumował zeszły rok

Miniony rok był pod kilkoma względami wyjątkowy dla opolskiego przewoźnika. Pojawiała się nowa linia autobusowa, przyjechały kolejne elektryki a 2023 był pierwszym rokiem działania centrum przesiadkowego Opole Główne.

W minionym roku z usług miejskich autobusów skorzystało prawie 21 mln pasażerów. To o 10,5% więcej niż w 2022 r. Przełożyło się to na wpływy z biletów na poziomie 23,5 mln złotych. Nie pokrywa to jednak kosztów utrzymania MZK, które wynosi prawie 61,5 mln złotych. Przy czym warto dodać, że brakującą kwotę w wysokości 38 mln dokłada miasto.

2023 rok był pierwszym, w którym na pełnych obrotach działało centrum przesiadkowe Opole Główne, z którego korzysta 18 przewoźników pozamiejskich przewożących prawie 700 tysięcy pasażerów rocznie, co przekłada się na 300 kursów dziennie.

W 2023 r. MZK uruchomił też nową przyspieszoną linię autobusową nr 1., w ramach tzw. trójpaku dla transportu zbiorowego. Linia cieszy się podobnym zainteresowaniem jak np. linia nr. 9., czyli spełnia swoją rolę. W ramach wymienionego już trójpaku zaproponowanego przez Klub Radnych Arkadiusza Wiśniewskiego poprawiono także punktualność przejazdów autobusów i wznowiono kursy autobusów nocnych, choć zainteresowanie kursami nocnymi nadal jest niskie – napisał w mediach społecznościowych prezydent Arkadiusz Wiśniewski.

Zeszły rok był kolejnym, w którym modernizowany był tabor autobusów MZK. Przyjechały nowe elektryki obsługujące kolejne linie, stworzono nową infrastrukturę do ich obsługi. Dzięki temu tabor MZK składa się ze 103 autobusów, w tym 13 elektrycznych. Średni wiek autobusu MZK to nieco ponad 6 lat.

 

 

Najnowsze artykuły