W Opolu rozmawiali o potrzebie stworzenia szkoły dla dzieci z ASD

W siedzibie Stowarzyszenia Jednym Słowem przedstawiciele rodziców, terapeutów, a także Urzędu Miasta rozmawiali o potrzebie utworzenia szkoły lub specjalnego ośrodka dla dzieci ze spektrum autyzmu.

To tym bardziej istotne, iż rośnie liczba dzieci diagnozowanych w tym kierunku. Z danych Miejskiego Centrum Wspomagania Edukacji w Opolu wynika, że roku szkolnym 2019/2020 wydano 137 orzeczeń o potrzebie specjalnego kształcenia ze względu na autyzm w tym Zespół Aspergera. Rok później już 182. W roku szkolnym 2021/2022 było to już 223 orzeczenia.

– Te dane pokazują, że potrzeba powstania takiej szkoły czy ośrodka z roku na rok rośnie. W kraju działa już sześć takich obiektów, a Opole ma szansę na utworzenie swojej placówki. Zwłaszcza, że jest zarówno poparcie społeczne dla takiej inicjatywy, jak i wytyczona przez inne gminy ścieżka realizacji projektu – mówi Grzegorz Wójkowski z akcji „Masz Głos”, która wspiera działania zaangażowanych rodziców,

Warto tu zauważyć, iż takie ośrodki działają nie tylko w tak dużych ośrodkach miejskich jak Kraków, Gdańsk czy Bydgoszczy, ale i w tych mniejszych, mianowicie Piaseczno i Malbork.

W spotkaniu z rodzicami i terapeutami wziął udział Aleksander Iszczuk, naczelnik Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Opole. Niebawem ma dojść do spotkania rodziców z urzędnikami w opolskim magistracie, na którym ma zostać wypracowany roboczy scenariusz funkcjonowania takiej szkoły.

– Wierzymy, że przyszłotygodniowe spotkanie w urzędzie będzie przełomem w naszych staraniach o szkołę, w której nasze dzieci będą miały stworzone optymalne warunki do rozwoju – mówi pani Agnieszka, jedna z liderek kampanii społecznej na rzecz stworzenia w Opolu szkoły dedykowanej dzieciom z ASD.

Najnowsze artykuły