Opolscy drogowcy podsumowują projekt złożony z pięciu inwestycji
Budowa i przebudowa dróg, chodników, ścieżek rowerowych, infrastruktury towarzyszącej, zmiany w stałej organizacji ruchu – wiele składowych złożyło się na realizację inwestycji w ramach zadania „Budowa i przebudowa dróg wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Opola”. Miejski Zarząd Dróg podsumowuje wykonanie łącznie pięciu części, które weszły w skład tego zadania.
– Nowe drogi z nawierzchnią bitumiczną, czy z kostki wybudowane zostały w ramach dwóch inwestycji, ale na czterech ulicach – mówi Mariusz Chałupnik, rzecznik MZD.- Mowa o ulicach Jaśminowej i Herbacianej w Opolu-Czarnowąsach oraz Żytomierskiej i Lwowskiej. Oczywiście mieszkańcy zyskali również nowe chodniki, zjazdy na posesję, czy też szeroko pojętą infrastrukturę towarzyszącą. Łącznie, w obu przypadkach, powstał ponad kilometr dróg z nową nawierzchnią.
Były też inwestycje, których zadaniem była przebudowa istniejących dróg, aby dostosować je do nowych rozwiązań komunikacyjnych w centrum miasta. Z ul. Luboszyckiej, w ciągu ul. Nysy Łużyckiej, został wybudowany dodatkowy pas do skrętu w prawo.
– Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy w bezpieczny i bezkolizyjny sposób włączają się do ruchu – zaznacza Mariusz Chałupnik. – Druga tego typu inwestycja miała miejsce na ulicy Zwierzynieckiej, która została poszerzona do pięciu metrów. Dzięki temu na Zwierzynieckiej możliwe było wprowadzenie ruchu dwukierunkowego, a co za tym idzie liczne zmiany w organizacji ruchu w obrębie Małego Rynku. Na tym obszarze, zgodnie z założeniami, został ograniczony ruch pojazdów.
Inwestycją, która wieńczyła zadanie „Budowy i przebudowy dróg wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Opola” była przebudowa skrzyżowania ulic Prószkowskiej z Wyszomirskiego i Mehla. Droga na Prószkowskiej została poszerzona, wybudowane zostały chodniki, przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną, miejsca postojowe, czy też nowe zatoki przystanków autobusowych. Pracami objęty został również 400-metrowy odcinek ulicy Mehla, na której wykonana została kanalizacja i nowa nawierzchnia drogi wraz z podbudową.
Realizacja pięciu inwestycji łącznie kosztowała blisko 13 milionów złotych. 50 proc. dofinansowania pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg .