Poszukujemy choinki na święta

Sztuczna choinka a może tradycyjne żywe drzewko? To pytanie powraca każdego roku, bo wielu nie wyobraża sobie Bożego Narodzenia bez tego charakterystycznego symbolu. Każdy wybór ma swoje wady i zalety, wśród których są też konieczne do poniesienia koszty.

Sztuczna ozdoba nie pozostawi po sobie igieł i będzie służyła latami, jeśli dobrze ją zabezpieczymy na czas poświąteczny. Już od listopada w sklepach można znaleźć sztuczne drzewka w różnych wariantach – zupełnie małe na stolik czy rozłożyste i wysokie, które doskonale ozdobią pokaźnych rozmiarów salon. Zielone, złote, srebrne lub białe. Z dekoracjami i bez. W sieciowych marketach ceny wahają się od kilkudziesięciu do nawet blisko 2 tysięcy złotych. Sztuczna choinka będzie dobrze wyglądać, choć nie wniesie do naszego wnętrza leśnego zapachu, co zdecydowanie cenią sobie miłośnicy żywych drzewek. Ta grupa konsumentów także ma w czym wybierać.

Choinki można zakupić zarówno w sklepach sieciowych, w specjalnych punktach sprzedaży szkółek leśnych oraz w punktach sprzedaży Lasów Państwowych. Ceny drzewek różnią się od siebie w zależności od wielkości, ale i gatunku. Cena jodły kaukaskiej ciętej w sklepach wynosi ok. 70-80 zł dla egzemplarza o wysokości ok. 170 cm. Świerk pospolity o tej samej wysokości kupimy za 60 zł.

W prywatnych szkółkach leśnych zakup jodły kaukaską ciętej (170 cm) to wydatek 120 – 150 zł, natomiast świerka pospolitego 70- 100 zł.  

Nadleśnictwo Opole oferuje drzewka, które zaczynają się cenowo już od 30 zł. Tyle zapłacimy m.in. za świerk oraz sosnę o wysokości poniżej 90 cm. Ze drzewko o wysokości ok. 1,70 cm zapłacimy 50 zł. Jodła kaukaska o tej wysokości kosztuje 70 zł. Nadleśnictwo zaprasza także do udziału w akcji charytatywnej 15 grudnia – osoby, które tego dnia oddadzą krew w Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, otrzymają w prezencie drzewko.

Jakub Koziarz

Dziennikarz, autor tekstów, zajmuje się fotografią, realizacją wideo oraz montażem filmów. W Czasie na Opole zajmuje się tematami kulturalnymi, tj. promocją wydarzeń miejskich oraz ich relacjonowaniem.

Najnowsze artykuły