Elektryfikacji taboru ciąg dalszy – rozpoczęły się prace przy budowie nowego pantografu

Pierwsze prace budowlane rozpoczęły się na pętli autobusowej przy ul. Pużaka. Do końca wakacji będą tam kładzione sieci energetyczne i teletechniczne. Aby nie skomplikować ruchu autobusów na pętli przeprowadzono przewiert sterowany.

Pod placem pętli specjalna maszyna wydrążyła przepust, którym poprowadzone zostaną sieci teletechniczne – mówi Marcin Kik, kierownik działu technicznego w Miejskim Zakładzie Komunikacyjnym w Opolu. – Wykonane zostały wykopy pod fundamenty sieci, w tym momencie prowadzone są prace ziemne, które potrwają do końca miesiąca. Kolejno zostaną ułożone przyłącza, później zostanie przywieziony fundament prefabrykowany, zostanie dostarczona ładowarka i wszystko zostanie podłączone, sprawdzone, odebrane. Następnie będziemy mogli przystąpić do ostatecznych testów na dostarczonych w tym projekcie autobusach.

Na pętli Pużaka zostanie zamontowany pantograf odwrócony, podobny do tego, który znajduje się przy ul. Prószkowskiej.

Pantograf odwrócony polega na tym, że na autobusach zamontowane są szyny odbiorcze, a ze stacji ładowania zjeżdża pantograf, opada na szyny zlokalizowane na pojeździe i zaczyna się ładowanie akumulatorów autobusów – dodaje Marcin Kik.

Prace są prowadzone w ramach realizacji projektu na dostarczenie 8 nowych autobusów elektrycznych. Solarisy przyjadą do Opole do października. Będą to: 6 pojazdów dwunastometrowych oraz dwa przegubowe. Autobusy będą kursowały na liniach 5, 9 i 13.

Realizacja zadania jest możliwa dzięki dotacji unijnej. Koszt projektu to ponad 36 milionów złotych, a kwota dofinansowania, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, to 25 milionów złotych. Inwestycja zakłada także instalację ładowarek w zajezdni przy ul. Luboszyckiej.

Najnowsze artykuły