Ozimska będzie zielona

Poznaliśmy oferty firm, które zdecydują się przygotować dokumentację przebudowy ulicy Ozimskiej. Między Katowicką a Reymonta ma powstać bus pas, ścieżka rowerowa oraz szpaler drzew. Takiej koncepcji w Opolu jeszcze nie było.

 

Więcej drzew

Pomysł pojawił się latem zeszłego roku na profilu prezydenta Opola. Wzbudził wówczas mnóstwo emocji wśród mieszkańców. Wszystko przez pomysł posadzenia na środku drogi około 40 drzew. Miały by być posadzone miedzy ulica Katowicką w Reymonta. Natomiast, między pływalnią a Katowicką miałyby się pojawić krzewy. Jedni byli tym pomysłem zachwyceni twierdząc, że centrum miasta to nie autostrada i takie rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo, a do tego sprawia, że Ozimska zyska na wyglądzie. Przeciwnicy zwracali uwagę na zmniejszenie płynności ruchu. Pomysł Opola nie jest nowy. Podobne rozwiązania są wprowadzone w całej Europie. Uspokojenie ruchu przekłada się na bezpieczeństwo, a jednocześnie nie wpływa na przepustowość. Na tej koncepcji mogą zyskać wszyscy.

Bus pas

Jednym z elementów, które pojawią się na Ozimskiej ma być bus pas. Od lat Opole stawia na komunikację miejską. Zakupy nowych autobusów, przebudowa zajezdni, biletomaty czy tablice zmiennej treści sprawiają, że z MZK korzysta coraz więcej opolan. Przesiadaniu się z samochodów sprzyjają też bus pasy. Dzięki nim przejazd jest krótszy. Dlatego kolejny w mieście powstanie na Ozimskiej. Będzie się zaczynał na wysokości ulicy Dubois, a kończył za przystankiem przy Opolaninie.

Układ drogowy zmieni się w taki sposób, że Ozimska będzie się zwężała na pewnych odcinkach. Żeby jednak ruch wciąż był płynny to zarówno na wylotach przy Reymonta jak i Katowickiej będzie szersza. Dzięki temu ruch będzie rozkładał się w zależności od kierunku, w którym będą zmierzać kierowcy.

Ścieżki rowerowe

Na terenie Opola wybudowanych zostało około 115 km ścieżek rowerowych. Z rok na rok ta liczba rośnie. Kolejny kilkuset metrowy odcinek miałby powstać przy Ozimskiej. Droga zaczynałaby się przy skrzyżowaniu z Reymonta i ciągnęła aż do istniejącej ścieżki przy pływalni. Dzięki temu bezpiecznie można będzie dojechać z np. z Malinki do ścisłego centrum Opola.

W przetargu zgłosiły się dwie firmy. Najtańsza oferta opiewa na niecałe 251 tyś. zł.

 

 

 

 

Najnowsze artykuły