Przyczepa z banerem przed NBP niezgodna z uchwałą reklamową

Narodowy Bank Polski ustawił przed swoją siedzibą przy ul. Damrota olbrzymią przyczepę z reklamą. Problem w tym, że kłóci się ona z obowiązującą w Opolu uchwałą reklamową. W sprawie zainterweniował zespół Urzędu Miasta zajmujący się wdrażaniem uchwały.

Niemal rok temu (20 lipca 2022 r.) zakończył się 36-miesięczny okres dostosowawczy do wymogów uchwały. Od tego dnia wszystkie reklamy (stare i nowe) muszą być zgodne z przepisami uchwalonymi przez Radę Miasta. Narodowy Bank Polski ustawił przed swoją siedzibą przy ul. Damrota olbrzymią przyczepę, na której widnieje informacja o głównych przyczynach inflacji w Polsce. Konkluzja płynąca z treści plakatu jest taka, że winna jest agresja rosyjska w Ukrainie oraz pandemia i jej skutki, a obciążanie NBP i rządu to nic innego jak narracja Kremla.

– Przedstawiciele Opolskiego Oddziału Narodowego Banku Polskiego zazwyczaj zwracają się o opinię w sprawie reklam, które zamieszczają w obrębie swojej posesji przy ul. Damrota. Od dzisiaj stanęła przed budynkiem banku przyczepa reklamowa, która zarówno pod względem estetycznym, jak i treścią reklamowego przekazu nie licuje z tym miejscem – powiedział nam architekt miejski Zbigniew Bomersbach z Wydziału Urbanistyki, Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta Opola.

Zespół z wydziału Urbanistyki, Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta Opola, zajmujący się wdrażaniem uchwały reklamowej, podjął już działania i skontaktował się z przedstawicielem banku w celu usunięcia niepożądanej reklamy oraz szpecącej przestrzeń publiczną przyczepy reklamowej.

Co mówią dokładnie przepisy? – Banery zawierają treści reklamowe, co powoduje, że jej umieszczenie w tej formie jest niezgodne z §4, ust. 2 uchwały Rady Miasta Opola nr XIII/199/19 z 27 czerwca 2019 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Opolu (Dz. Urz. Woj. Opolskiego z 2019 r. poz. 2310), gdzie na obszarze A w/w uchwały nie dopuszcza się umieszczania wolnostojących banerów oraz bilbordów – wyjaśnił Zbigniew Bomersbach.

 

Dariusz Król

Znawca futbolu, pomysłodawca i były redaktor naczelny ogólnopolskiego tygodnika „Tylko piłka”. W przeszłości także dziennikarz tygodnika i dziennika Gazeta Opolska (m.in. kierownik działu sportowego). Obecnie redaktor magazynu „Opole i kropka” i Czasu na Opole, w których zajmuje się głównie tematami z życia miasta, historią i sportem.

Najnowsze artykuły