Coraz bliżej budowy ulicy Róży Wiatrów i centrum przesiadkowego Opole Południe

Poznaliśmy oferty firm chcących przebudować ulicę Róży Wiatrów, wybudować centrum przesiadkowe Opole Południe i przebudować ulicę Krapkowicką pod wiaduktem kolejowym. W dwóch pierwszych przypadkach oferty mieszczą się w zakładanej kwocie, w przypadku Krapkowickiej proponowana cena jest wyższa niż zakładał ratusz.

W przypadku Róży Wiatrów najniższą cenę – 12 635 697,57 zł – zaproponowała firma Protect Building. W ramach inwestycji ma powstać nowa jezdnia o nawierzchni bitumicznej, zjazdy o nawierzchni z betonowej kostki brukowej, ścieżki pieszo-rowerowej z betonu asfaltowego, chodnika z betonowej kostki brukowej. Pas ruchu będzie miał 3.25 m, ścieżka pieszo-rowerowa o i 3.00 m a chodnik 2.00 m. Ponadto w ciągu drogi, w trzech miejscach, zlokalizowane zostaną miejsca przystankowe dla autobusów komunikacji miejskiej. Będą one wydzielone po każdej stronie drogi poprzez oznakowanie poziome.

Konieczna będzie budowa kanałów deszczowych, wpustów deszczowych, przykanalików odprowadzających wody opadowe z wpustów do kanałów deszczowych, studzienek rewizyjnych, a także wspomnianej już przepompowni wód opadowych o średnicy 2000mm oraz budowę zbiornika retencyjnego wód opadowych.

Nie bez znaczenia będzie również fakt, że mieszkańcy doczekają się także oświetlenia ulicznego. Będzie ono LEDowe i energooszczędne. Dzięki temu poprawi się nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo mieszkańców.

Drugim zadaniem jest budowa centrum przesiadkowego Opole Południe. W tym wypadku również jedna oferta mieści się w założonej kwocie. 10 477 923,83 zł zaproponowała firma Protect Building. Inwestycja ma być przeprowadzona przy ul. Krapkowickiej, obok mostu Joachima Halupczoka nad Kanałem Ulgi. W planach jest budowa parkingu na blisko 350 miejsc dla samochodów osobowych, 4 elektrycznych i 8 autokarów. Wybudowane będą też parkingi dla 11 jednośladów. Przewidujemy także 15 miejsc dla pojazdów osób niepełnosprawnych . W ramach tej inwestycji powstaną także stanowiska dla rowerów. Przewidziana jest również  pętla dla autobusów komunikacji miejskiej z dwoma przystankami.

Ostatni przetarg dotyczy przebudowy ulicy Krapkowickiej. W tym wypadku najniższą ofertę zaproponowała firma BEST – OPEBEL, która zaproponowała kwotę 19 680 000,00 zł. To więcej niż zakładał ratusz, który planował na ten cel 14 747 500,85 zł.

Obecny wiadukt ma 2,20 m wysokości, a po zakończeniu prac będzie miał 4.40 m, natomiast jezdnia będzie siedmiometrowa, więc ciężarówki i autobusy przejadą tam bez problemu. To dobra informacja, ponieważ do tej pory ruch w tym miejscu odbywał się wahadłowo. Za przebudowę wiaduktu odpowiada kolej, natomiast miasto odpowiada za przebudowę ulicy Krapkowickiej w tym rejonie. Prace drogowe obejmą budowę ścieżki rowerowej, aby rozdzielić ruch pieszych i rowerzystów, powstanie też przepompownia wód opadowych oraz nowa nawierzchnia. Będzie także energooszczędne oświetlenie.

Teraz trwa analiza ofert.

Najnowsze artykuły