W CUP umówisz się na wizytę przez internet

Już nie trzeba dzwonić ani przychodzić osobiście do Centrum Usług Publicznych by umówić się na wizytę. Termin wizyty można teraz zarezerwować sobie przez internet. To duże ułatwienie dla mieszkańców.

Centrum Usług Publicznych to nowoczesny budynek przy ulicy Pileckiego, w którym można załatwić wszystkie najważniejsze sprawy takie jak wnioski o dowód osobisty, prawo jazdy czy rejestracja samochodu. Od kilku miesięcy mieszkańców obsługują w nim Miejski Zarząd Lokali Komunalnych, Miejskie Centrum Świadczeń, Wydział Lokalowy, Miejski Zarząd Dróg, Wydział Zarządzania Kryzysowego oraz dwa referaty Wydziału Spraw Obywatelskich: Referat ewidencji ludności, dowodów osobistych oraz działalności gospodarczej oraz Referat komunikacji, a także Wydział Polityki Społecznej.

Teraz żeby zarezerwować bilet z numerem w kolejce, nie trzeba robić tego w automacie w budynku CUP, można to załatwić za pośrednictwem kalendarza internetowej rezerwacji terminu wizyty, który znajduje się na stronie internetowej Opola.

Instrukcja rezerwacji terminu wizyty w kalendarzu 

  1. Proszę wybrać sprawę w polu rozwijanym: Wybierz usługę z listy poniżej.
  2. Proszę podać adres e-mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji oraz kod rezerwacji.
    Kod rezerwacji jest wymagany do pobrania zarezerwowanego biletu w automacie biletowym. W biletomacie należy wybrać Umówiona wizyta.
  3. Proszę wybrać datę wizyty, klikając na datę w kalendarzu.
    Daty oznaczone są kolorami:

    • niebieskie kółko oznacza, że w tym dniu są dostępne godziny,
    • czerwone kółko oznacza, że w danym dniu nie ma dostępnych godzin wizyty,
    • szare kółko oznacza, że nie zostały jeszcze udostępnione godziny wizyt w tym dniu, kalendarz umożliwia rezerwację wizyty na 30 dni wcześniej.
  4. Po wybraniu daty zostaną wyświetlone dostępne godziny wizyty. Należy wybrać godzinę.
  5. Rezerwacja terminu wymaga akceptacji regulaminu usługi. Proszę o zapoznanie się z regulaminem i zaznaczenie pola wyboru: Akceptuję Regulamin, jeżeli osoba rezerwująca akceptuję regulamin.
    W przypadku braku akceptacji regulaminu, nie będzie możliwa rezerwacja wizyty za pośrednictwem systemu. Należy pobrać bilet z numerem bezpośrednio w budynku.
  6. Pod polem akceptacji regulaminu wyświetli się podsumowanie rezerwacji. Aby dokonać rezerwacji należy kliknąć Zarezerwuj.
  7. Pokaże się informacja o szczegółach rezerwacji. Na wskazany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem dokonanej rezerwacji oraz kodem do wygenerowania zarezerwowanego biletu w automacie biletowym.

Ważne: Przed przyjściem na wizytę można zapoznać się szczegółami załatwianej sprawy na Platformie eUsług Publicznych. Na platformie znajdują się informacje o wymaganych dokumentach dla załatwienia sprawy, informacja o opłatach, miejscach gdzie można dokonać opłaty oraz wnioski do pobrania, które można wypełnić przed przybyciem na wizytę.

Nazwa w systemie Zakres spraw  
Sprawy obywatelskie
  • złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego (względnie wraz ze zgłoszeniem utraty dokumentu)
  • odbioru nowego dowodu osobistego
  • zameldowania i wymeldowania
  • wydania zaświadczenia ( na wniosek)
 
Rejestracja pojazdu
  • pierwsza rejestracja pojazdu
  • rejestracja pojazdu
  • rejestracja czasowa pojazdu
  • wydanie nowej tablicy, wtórnika lub dodatkowej tablicy rejestracyjnej
  • zawiadomienie o nabyciu pojazdu
Wyrejestrowanie / zgłoszenie zbycia
  • czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
  • zawiadomienie o zbyciu pojazdu
  • wyrejestrowanie pojazdu
Odbiory dowodów rejestracyjnych / Adnotacje
  • odbiór dowodu rejestracyjnego
  • uzyskanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
  • wymiana dowodu rejestracyjnego
  • dokonywanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym
Prawa jazdy
  • wydanie prawa jazdy
  • wydanie wtórnika prawa jazdy
  • wymiana prawa jazdy
  • przywrócenie uprawnienia do kierowania pojazdem
  • zwrot zatrzymanego prawa jazdy
Flota
  • rejestracja pojazdów przez firmę

 

Najnowsze artykuły