Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów

Od jutra (niedziela, 10 grudnia) nastąpią zmiany w rozkładzie jazdy pociągów Poregio i PKP Intercity.

O ile problem będą mieli pasażerowie na trasie Nysa – Wrocław – Nysa (Polregio likwiduje bezpośrednie połączenia na tym odcinku), to mamy dobre wiadomości dla podróżnych korzystających z trasy Opole – Wrocław – Opole. Pojawi się bowiem nowy tabor. Będzie więcej miejsc (w sumie ponad 400 siedzących), a część kursów zrealizowana zostanie składami złożonymi z dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Więcej miejsc obejmie kursy: Opole 6:39 – Wrocław 7:46, Opole 17:07 – Wrocław 18:24, Wrocław 5:17 – Opole 6:25, Wrocław 15:47 – Opole 16:55.

Z uwagi na trwające remonty od marca 2024 roku pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim pociągi kursować będą po jednym torze, możliwe są więc opóźnienia. Może je spowodować na tej trasie również budowa przystanku Oława Zachodnia i remont torów od Oławy do Św. Katarzyny, który rozpocznie się w marcu przyszłego roku. Tyle samo połączeń pozostaje na trasie do Warszawy, będzie za to jedna para połączeń więcej do Białegostoku, Krakowa i Wrocławia. Pociąg IC Fredro, kursujący obecnie z Wrocławia do Warszawy przez Opole, w nowym rozkładzie jazdy będzie miał wydłużoną relację do Białegostoku.

Na dotychczasowym poziomie pozostanie liczba połączeń do stolicy. Natomiast od 10 grudnia mieszkańcy województwa opolskiego będą mogli skorzystać z jednej dodatkowej pary połączeń do Wrocławia, Krakowa czy Białegostoku. Pociąg IC Fredro (z Wrocławia przez Opole do Warszawy) będzie miał wydłużoną relację do stolicy województwa podlaskiego. Od 10 grudnia zamiast pociągu nocnego NightJet Wiedeń – Berlin przez Opole, kursować będą dwa pociągi dzienne: IC Odra z Krakowa przez Opole i Wrocław do Berlina oraz IC Danubius do Wiednia.

Najnowsze artykuły